fredag 20 mars 2009

Ett trevande försök

Här startas jag en ny blogg. Min tidigare blogg Sámás - om att återta sitt samiska ursprung går vidare i denna kan man säga. Den tidigare bloggsiten uppdateras inte längre, och det var nödvändigt att byta.

Sámás var en fantastiskt kul blogg att driva, som gjordes med en lätt humoristisk ton. Till dags dato har väldigt många samiska ättlingar, och andra intresserade, kontaktat mig, och jag har fått hänvisa dem till universitet, organisationer och till Sametinget. Kanske ligger jag bakom några av de registreringar som gjorts till Sametingets röstlängd detta år?

2 kommentarer:

  1. Snygg blogg du har, Peter!

    SvaraRadera
  2. Peter skriver - "Kanske ligger jag bakom några av de registreringar som gjorts till Sametingets röstlängd detta år? "

    Med all säkerhet, jag är i alla fall en utav dem. Du/ni gör ett toppenarbete.

    SvaraRadera